Sayfalar

27 Şubat 2011

karman çorman dürümümüz

Burada-Graz'da- yumurta çok pahalı, öyle ki 80 gramlık bir ton balığı ile bir adet yumurta neredeyse aynı fiyat. öyle söyleyeyim. Arkadaşım Merve A. buna çok mantıklı bir çözüm getirdi: odamda kaçak olarak tavuk yetiştircem cidden daha ucuza gelir. hem tavuk fiyatları da pahalı,gitmeden önce de keserim yerim. :)))
Yumurta pahalılığına nerden geldim.yumurta pahalılığı sebebiyle kek kurabiye pişirmeye uzunca bir süreliğine ara verdim, bir de iş başa düştü adam akıllı yemek yapmam gerekiyor.
yurtta dairedeki arkadaşlardan biri Meksikalı.Sevgili oda arkadaşım Ezgi M. ile cuma günü biraz da daire arkadşaımızdan esinlenerek enfes bi ziyafet yaptık. hemen aktarıyorum size :)

biz orta boy yumuşak-soft- tortilla ekmeği aldık. ama eminimki lavaşla da çok güzel olur. hatta babannemin yaptığı,yaptırdığı bizim köy işi kalın yufkalar var içine fasulye fln sıkıp da yediğimiz çok olur. ona söylücem ufaklarını da yapsın bana.


burada et konusunda çok alternatifimiz yok,ya da biz hala tam keşfedemedik. hindi göğüs aldık ince uzun kesip erittiğimiz tereyağının içinde kavurduk.



asia gemüse_ asya sebzeleri_ diye dondurulmuş bir paket sebze aldık.içinde bezelye,patates,havuç,turşu,soya filizi gibi şeyler var. tavukları hafif kavurduktan sonra doldurulmuş sebzelerimizi de içine attık.


Kremayı da içine katıp üzerine de soya sosu ile tuzu da attıktan sonra -ben birazcık fazla atmışım ama gene de çok değildi- karıştırıp.tavanın üzerini kapattık.



piştikten sonra -nasıl anlarız piştiğini,gayet eski usül: tavukların tadına bakarak :)- biraz soğumaya bıraktık. ama çok değil.



etrafa dağılmasın diye dolma misali önce kenarlardan kıvırıp sonra rulo yaptık- ah ahh dolma olsa da yesem ....



son halinin fotoğrafını koymuyorum. hayalinizde siz canlandırın_ fotoğraf çekmeyi unuttum demiyorum, kılıfını böyle uydurdum :P

Not: Erasmus'taki birçok kişi gibi ay şurası da şöyleydi ay burası da böyleydi diye yazmamaya dikkat edeceğim. sadece buradaki yaptıklarımdan nasıl İstanbul'dakilerden aklımda kalanları aklıma takılanları yazıyorsam öyle devam edeceğim. merak yok =)


Fotoğraflar için Ezgi M.'ye teşekkürler ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder