Sayfalar

9 Aralık 2013

Bana bi' Türk kahvesi; köpüksüz olsun lütfen!


Türk kahvesi içemediğim zamanlarımda bile kahvemi bol köpüklü yapabilmek için uğraştım; kahve yapan biini gödüğümde oturdum izledim kahvesini nasıl daha iyi köpürtebiliyor ya da tam tersi nasıl köpürtemiyor diye. Kendi kendime en iyi tekniği bulmaya çalıştım kısacası. - neden böyle bir çaba harcadım onu da bilmiyorum gerçi.


Hatay'a gittiğimde bu düşüncelerimin hepsi yerle bir oldu.Şehrin merkezinde oturduğumuz çay bahçesinde 4 tane Türk Kahvesi söyledik.Kahvelerin bırakın köpüklü olmasını; üzerinde herhangi bir baloncuk bile yoktu!
Meğersem Hatay'da köpüklü kahve demek zahmet verilmemiş, kolaya kaçılmış demekmiş!
Kahve iyice kaynayacak ki zahmet verildiği, misafire değer verildiği anlaşılsınmış.


Velhasıl bir gün yolunuz Hatay'a düşerse ve kahveniz köpüksüz gelirse sakın şaşırmayın; aksine sevinin.

Kahvenizi bol köpüklü mü seversiniz yoksa çokça kaynatılmış mı bilemicem ama kahvenizin yanında muhabbet edeceğiniz insanlar hep bol olsun! 
iyi haftalar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder