Sayfalar

11 Kasım 2009

çöp (m)adam



TanışaRock'taki İstanbul 2010 AKB Gönüllü stand görevim sırasında proje sorumlularından biri ile tanışmıştım.O sırada proje hakkında bilgi alırken adıyla bu kadar da güzel bir eşleşme yaptığını düşünememişim.ama şimdi düşününce hem felsefesi hem de yapılanları açısından - argo biraz da bizden bir şeydir diyerek - "cuk" oturmuş bir isim .
Sabancı Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri kapsamında hayatı boyunca hiç para kazanmamış kadınlara yaşam kalitelerini arttırmalarının yanında eğlenceli ve yaratıcı imkanlar sunan bir proje.
Çeşitli ambalaj atıkları kadınların ellerinde belli bir yöntem ile "örülüp" çanta ,cüzdan,anahtarlık vb. şekillere dönüşüyor.

evet bunun magnum ambalajı ile örülmüşünü - ilk fotograftaki gibi double da olabilir ,classic de olabilir , yaz gelsin dondurmayı özlemişim :)- bulursam almayı planlıyorum .
Eğer yanlış hatırlamıyorsam bu cüzdan 9 tl , boyutları da yaklaşık 25x10 cm idi.

Projeden elde edilen gelirin 2/3 'ü çalışan kadınlara verilirken kalan kısmı ise projenin devamlılığını sağlamak amacıyla kullanılıyormuş. -oranlardan tam emin olmamakla birlikte hafızam bana böyle diyor -
antiparantez : Çöp (M)adam proje yürütücülerinden tanıştığım bayana hiçbir ticari karşılık beklemeden bana da öğretebilirler mi diye sorduğumda tatlı bir dille hayır cevabını aldım. öğrenmeye meraklı olan varsa şansına küssün diyorum ben burdan :)
daha ayrıntılı bilgi almak isteyenler için: http://www.copmadam.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder