Sayfalar

26 Kasım 2009

gezdim de geldim

Haftasonu Türk Mimarlık Tarihi dersi kapsamında teknik gezideydim. 45 kişi idik , hem midemizi hem de ruhumuzu şişirip geldik, hem de o kadar şişirdik ki hafta boyunca ben yemek yemek istemezken , bazı arkadaşlarım hala yemekten sonra psikolojik açlık yaşıyorlar .
özellikle o kadar çok tatlı girdi ki mideme , bayramda bile tatlı yemeden durabilirim :)

gelelim ne yediğime -evet çok obur bir insanım ,özellikle gidiş yolunda her gözümü açtığımda yemek yiyordum :)-
Isparta'da Eğridir Gölü'nün kenarında Pehlivan Restaurant vardı. hem fiyatları çok uygundu hem de servis hem ikram hem de porsiyon olarak müthişti. gölü tam açı ile seyredip yemek yemek cidden çok güzelmiş. -tamam doğma büyüme İstanbulluyum boğaza nazır da çok yemek yedim ama göle karşı yemenin tadı apayrı- Eğridir'e yola düşenlere muhakkak tavsiye ederim - tek olumsuz yanı biz gittiğimizde cumartesi günü de olmasına rağmen ellerinde bir tek kültür olan alabalık vardı , ah bi de göl balığı olsaydı tam şahane olacaktı.ama olsun künefe ile o açığı kapattılar =)
dönüşte İznik'te Köfteci Yusuf'a girdik .Bu seferki durağımız göl kenarında değildi ama enfes köfteleri vardı. İZnik'e has mı yoksa Köfteci Yusuf'a has bir köfte miydi onu tam bilmiyourm ama tadında hafiften Tekirdağ köftesi havası vardı,ama tat alma konusunda göz özellikle de burun dilden daha etkili olduğunu bir kez daha anladım. yassılaştırılmış avuç içine yakın boyutları olan köfteler sadece ilk lokmamda bende o hissi bıraktı. Ama ah keşke yanında Tekirdağ köftesinin acı sosu gibi bir sos verselerdi ,yanında verilen acı sos biraz daha evde annane ,babannelerimizin yaptığı acı soslara benziyordu.Köfteci Yusuf'taki tatlıdan da bahsetmezsem olmaz tabii ki.Afyon'a gidip kaymaklı ekmek kadayıfı yiyememitik , İznik'te yemek nasip oldu. yarısı bile kocaman olan üstü silme 1 cm kalınlığındaki -ölçmedim ama e az biraz olsun artık göz cetvelimiz ;)- silme kaymak da enfesti.-bizi oraya götüren arkadaşımın ne kadarlık abartısıdır bilmiyorum annesi iki yazda 10 kilo almış ekmek kadayıfından.ama cidden alınacak kadar vardı =)


******************************************************************************

Bir de İznik'te kızlarla İznik Çini Çarşısı'ndaki takıcıları boşaltma olayımız vardı ki ondan bahsetmezsem olmaz. herkesin parmağında birer ikişer yüzükle döndük İstanbula .bu yazımı da parmağımda yüzüklerimle yazıyorum. Bayramdan sonra kızların yüzüklerinin fotograflarını çekip onları da sizinle paylaşacam. benimkileri önceden göndermeyeyim değil mi =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder