Sayfalar

25 Mayıs 2010

yürürken de içme kardeşim !

"Birçok ülkede eğitim seviyesi arttıkça sigara kullanımı azalmaktadır , ama Türkiye'de ise bu durum garip bir şekilde tam tersinde seyir etmektedir."

Evet geçen sene bir televizyon programında biri söylemişti bu sözleri. Hangi kanal,hangi program idi , kim söylemişti hatırlamıyorum. Üniversiteye yeni başlayan ben çevremdekileri gözlemlediğimde ,bu sözü söyleyenin o kadar çok haklı olduğunu görmüştüm ki . Sigara içenler günlük tüketimlerini x2 yaparken ,tek tük içenlerin bayağı bayağı paket taşıdığını gördüm.

Nerden esti peki bu sigara yazısı şimdi?
Bugün bir ödevim için İstiklal'de gizli saklı duran Santa Maria Kilisesi'ne ( Tünel'deki Özsüt'ün yanındaki ,Caramio Milano ile Tramvay Cafe'nin karşısındaki kapıdan giriyorsunuz ) gitmem gerekiyordu. Oradaki işim bittikten sonra okula dönerken İstiklal'den devam ediyordum. İnanılmaz yorgundum , omzumda bilgisayarım elimde maketlerle bir an önce kendimi okula atmak istiyordum .Dalgın dalgın yürürken yüzüme gelen sigara dumanı ile ayıldım - mide bulandırdığı için takım elbisesi içinde yürüyen beyfendiye teşekkürler- .

Küçüklüğümden beri evde gelen misafirler dışında sigara içen olmadı , olsa da sigara dumanı ile karşılaşacağımı bildiğim için kendi tercihim olurdu.Fakat oldum olası yürürken sigara içenlere tabir-i tam da caiz 'gıcık' olurum.'Sigara bir keyif maddesidir benim bildiğim , o kadar mı acizsin 2 dk daha bekleyemiyorsun içmeden' diye geçiririm hep aklımdan. Hele de elinde sigara ile tempolu yürüyormuş gibi elini kolunu sallaya sallaya yürüyenler,kapalı mekanda sigara dumanının oluşturduğu sağlık tehlikesinden çok çok daha fazla tehlike oluşturuyorlar.-bir gün bu konuda karakolluk olursam paylaşırım :)-

Ah yetkililer duysa sesimi de şu sigara yasağına bir daha el atarlarsa yürürken sigara içmeyi de yasaklasalar ...

Ha bir de büyüklerin küçük çocukların yanında sigara içme mevzusu var . Evde sigara içen yok , fakat bizim Küçük Bey eve gelen her sigaralı misafirle birlikte kalemi sigara haline sokmaya başlıyor. Daha da soğuyorum sigaralılardan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder