Sayfalar

2 Ekim 2013

Güle Güle Sevgili Yaz. Yine Gel,Hep Gel; Olur mu ?



Nil Karaibrahimgil'in  dediği gibi
"Ben bu yaz bronzlaşmak,
kendimle uzlaşmak,
yer yer yozlaşmak,
uzaklaşmak istiyorum!" 
ki yaptım da ! 



Hesapladım da dersaneydi, stajdı derken 8 sene sonra ilk defa 3 ay kesintisiz tatil yapmışım.
Tatil yaptım dediysem de öyle sürekli bir yerlere gitmedim; daha çok kafa dinledim.

Hayalimdeki meslek olan "ev kızı" nasıl bir şeymiş onu denedim: reçel yaptım, yeni yemekler denedim, kışlık sebze hazırladım,nane kuruttum;

Ramazan ayı boyunca kendimi eve kapatıp yeni hobim olan kanaviçe ile boğuştum;

Yazın son demlerinde yazlıkta iki arkadaş grubumla (biri komşularımızdan oluşan grubum /yaş ortalaması: 45; diğeri kuzenlerim ve kardeşimden oluşan grubum/yaş ortalaması 8) sabah kahve,öğlen deniz, ikindi çay, akşam çekirdek eşliğinde muhabbet keyfi yaptım;

"Selam! Biz Mimar Mediha Ablamız'la kumdan kaleler yapıp çok eğleniyoruz. Bize katılmak ister misiniz?" :)


Güneşin de gölgenin de güzel güzel tadını çıkardım. Hamakta olmasa da salıncakta uyudum istediğimde;

Gün batımının keyfini çıkardım, aldım kitabımı hem güneşin batışını izledim,hem de kitabımı okudum...
"güneş batarken bazen kitaptaki karakterlerin hayatını, bazen de kendi hayatını düşünmek"

Kısaca 2 gün boş boş duramayan can sıkıntısından sürekli kendine yeni meşgaleler bulan bir insan olarak, etrafımdaki herkesi şaşırtan- ki ben de hala şaşırıyorum- bir performans ile emekli modunda hiçbir şey yapmadan ful dinlendim, müthiş de kafa dinledim hani . 

hepimizin dileği değil mi :) 


Bunca yıl sonra 3 ay kesintisiz tatil yapınca; hele ki deniz sezonunu Nisan 15'te açıp Eylül 15'te kapatınca yazın bittiğini kabullenmem Ekim 1'i  buldu. 



Not 1: 3 ay tatil yapmışım; bitirme tesliminden işe girmeme kadar geçen süre tam 3 ay.  ne 1 gün eksik ne 1 gün fazla!
Not 2: dinlendim dediysem de aylaklık yapmadım. buraları şenlendirebilmek için nadasa/inzivaya çekildim diyelim. ;)
Not 3: en son olmak isteyeceğim mesleğin "ev hanımı" olduğuna kanaat getirdim.o çok istediğim "ev kızı olma" hayalimden de vazgeçtim; o da çok sıkıcıymış!
Not 4: kanaviçelerin son rötüşları kaldı. En kısa zamanda onu bitireceğim!
Not 5: çok büyük hevesle yaptığım reçellerimi merak ediyorsanız tam bir facia ile sonuçlandı; hepsi küflendi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder